دبیر علمی پرستاری هشتمین کنگره چشم‌:

مصرف مداوم نفازولین سبب خشکی و قرمزی دائمی چشم می‌شود

مصرف مداوم نفازولین سبب خشکی و قرمزی دائمی چشم می‌شود
تاريخ:هفتم مهر 1397 ساعت 11:44   |   کد : 10515   |   مشاهده: 1495
دبیر علمی پرستاری هشتمین کنگره چشم‌ ایران نسبت به مصرف خودسرانه قطره‌های چشمی نفازولین هشدار داد و گفت: استفاده مداوم از این قطره چشمی سبب خشکی و قرمزی مداوم چشم می‌شود.
به گزارش ایران پزشک، لیلا غیاثیان درباره استفاده خودسرانه قطره‌های چشمی نفازولین هشدار داد و گفت: این قطره توسط داروخانه‌ها بدون پذیرش نسخه ارائه می‌شود و می‌تواند سبب خشکی و قرمزی دائمی چشم شود؛ زیرا این قطره چشمی حاوی موادی بوده که رگ‌های چشم را تنگ می‌کند، بنابراین چشمان قرمز را در اثر التهاب سفید کرده، ولی بعد از استفاده مداوم برعکس عمل کرده و افراد تصور می‌کنند هرچه بیشتر این قطره‌ها را استفاده کنند مشکل رفع می‌شود، در حالی‌که بدتر خواهد شد.

دبیر علمی پرستاری هشتمین کنگره چشم‌ ایران با اشاره به برگزاری این کنگره در دو بخش، افزود: در بخش اول کنگره مباحث علمی پزشکی و پرستاری و در بخش دوم مراقبت‌های قبل و بعد جراحی به صورت تئوری و عملی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد:‌ در بخش دوم موضوع پزشک قانونی در پرستاری مطرح شده و از تیم پزشکی قانونی بیمارستان رسول اکرم نیز دعوت شده تا موضوع خطاهای پرستاری در حوزه بیماری‌های چشم را مطرح و از بروز آن جلوگیری کرد.

سوزش موقت چشم، خشکی مخاط بینی، واکنش‌های افزایش حساسیت، افزایش فشار داخل چشم، قرمزی چشم، سردرد، تهوع، خستگی، تعریق، و افزایش فشار خون از عوارض مصرف نفازولین هستند.

گفتنی‌ست بیست و هشتمین کنگره بین المللی چشم ایران از 21 تا 24 آبان ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام/

http://iranmd.com/News/1/10515
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان