معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دانشگاههای علوم پزشکی برای صرفهجویی در هزینهها باید به سمت ایجاد نظام ارجاع حرکت کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:
معاون درمان وزارت بهداشت از راه اندازی سامانه سیمای سرطان از ابتدای مهر خبر داد و گفت: با اجرای این سامانه وضعیت داروهای بیماران مبتلا به سرطان رصد شده و استانداردهای خدمات درمانی و راهنماهای بالینی مربوط به این بیماری نیز اطلاع رسانی میشود.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هر چه سرمایه گذارى بیشترى در سازمان اورژانس انجام شود، قطعا به نفع مردم است.
معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: عمدهترین مشکل بخش اورژانسهای بیمارستانی در حال حاضر، باقی ماندن بیماران در اورژانس است.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ساختار گردشگری سلامت کشور مناسب نیست و بیمارانی که برای درمان به ایران مراجعه میکنند، خودشان به کشور میآیند یا برخی دلالها که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند، بیماران را میآورند و مشخص نیست چه خدماتی به آنها ارائه میشود و گاه باعث آبروریزی میشوند.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: استاندارد و راهنمای بالینی کنترل هزینههای اضافی در نظام سلامت در حوزه آزمایشگاهها، تدوین و ابلاغ شده است که مطابق آن پزشکان در تجویز آزمایشهای گرانقیمت باید شرح حال بیمار را بنویسند.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تاکنون 250 راهنمای بالینی توسط وزارت بهداشت نوشته شده و تدوین این راهنماها همچنان ادامه دارد. اجرای راهنماهای بالینی با خرید راهبردی خدمات سلامت معنی پیدا میکند.
معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ارائه خدمات عادلانه با هزینه کم و قابل دسترس برای همه، استراتژی و اولویت اصلی وزارت بهداشت است.
معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیماران مبتلا به بیماریهایی مانند SMA و MPS نیز شرایط دشواری دارند و شرایط جسمی و بالینی این بیماران بسیار سختتر از بیماری MS است.
معاون درمان وزرات بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در کنار گسترش و پیشرفت علم پزشکی، اگر نتوانیم برنامه نظام ارجاع را به خوبی اجرا کنیم نباید انتظار داشت که به اهداف عدالت در سلامت به شکل مطلوبی برسیم.
معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از حدود یک سال پیش روی سامانه سیمای سرطان یا پرونده الکترونیک سرطان متمرکز شدیم و امیدواریم تا پایان امسال این سامانه به بهره برداری برسد. در این سامانه ثبت خدمات سرطان الزامی میشود.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر سالانه 150 تا 160 هزار نفر در ایران دچار سکته مغزی میشوند و 15 درصد این سکتهها به مرگ منجر میشود. همچنین 30 درصد از این افراد زیر 50 سال سن دارند.
معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار در کشور برای داروهای پر هزینه سرطان در سال گذشته استاندارد خدمت ابلاغ شد. این راهنماهای بالینی به بیمهها، نظام پزشکی و پزشکی قانونی ابلاغ و منجر به ذخیره منابع برای بیمهها شد.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: امسال پرداختهای سازمان بیمه سلامت منظمتر شده و پایان هر ماه 60 درصد مطالبات پرداخت میشود، اما پرداختیهای بیمه تامین اجتماعی مقداری عقب است.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: حرکت به سمت استقرار سازمان الکترونیک در نظام سلامت ناگزیر است و اگر میخواهیم مصرف دارو و خدمات تصویربرداری و هزینههای درمانی کنترل شود، راهی جز حرکت به سمت استقرار سازمان الکترونیک نداریم.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت از شکل گیری شورای نظارت بر خدمت رسانی به بیماران به دستور وزیر بهداشت و آغاز فعالیت این شورا از ابتدای سال 98 خبر داد.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بیشترین شکایتها در حوزه سلامت از بیرون بیمارستان انجام میشود و مربوط به خدمات دندانپزشکی است. هزینههای دندانپزشکی یا ارائه خدمات در مکانهای غیر استاندارد یا توسط افراد غیرمتخصص از جمله این موارد است.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دستیابی به امضای الکترونیک پزشکان به همکاری سازمان نظام پزشکی مربوط است، زیرا پزشکان باید برای این کار به سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند و این سازمان باید برای پزشکان کارت الکترونیک صادر کند.
معاون درمان وزارت بهداشت و رییس سازمان اورژانس به عنوان نمایندگان ویژه وزیر بهداشت به مناطق سیل زده استانهای گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی اعزام شدند.
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر هیچ مشکل بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل زده وجود ندارد و وزیر بهداشت علاوه بر اینکه به من و رییس اورژانس حکم داد که در این مناطق حاضر باشیم، عصر امروز به مناطق سیل زده خواهد آمد.