معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:‏

نیاز به توسعه اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی در حوزه نیروی انسانی و امکانات

نیاز به توسعه اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی در حوزه نیروی انسانی و امکانات
تاريخ:دوم مهر 1397 ساعت 15:39   |   کد : 10492   |   مشاهده: 10642
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: عمده‌ترین مشکل بخش اورژانس‌های بیمارستانی در حال حاضر، باقی ماندن بیماران در اورژانس ‏است.‏
به گزارش خبرنگار ایران پزشک، قاسم جان بابایی روز دوشنبه در حاشیه مراسم چهل و سومین سال تاسیس اورژانس در جمع ‏خبرنگاران گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، ۱۸۵ اورژانس بیمارستانی در برنامه وجود داشت که تاکنون ۱۴۹ اورژانس به ‏بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز در حال تکمیل است. البته باز هم به توسعه اورژانس‌ها و ایجاد اورژانس‌های تخصصی نیاز داریم.‏

وی افزود: عمده‌ترین مشکل بخش اورژانس‌های بیمارستانی در حال حاضر، باقی ماندن بیماران در اورژانس است. البته اکثر بیماران ‏حداکثر تا ۶ ساعت در اورژانس‌های بیمارستانی تعیین تکلیف می‌شوند، اما بیمار با وجود تعیین تکلیف شدن، به علت بالا بودن ضریب اشغال تخت و ازدحام بیماران در بخش‌ها همچنان در اورژانس باقی ‏می‌ماند. در حالی که باید بیمار از اورژانس ترخیص شده و به بخش ‏برود، اما در حال حاضر شاید بیمار بین یک تا دو روز در اورژانس بیمارستان باقی بماند.‏

جان بابایی بیان کرد: توسعه اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی باید در حوزه نیروی انسانی، امکانات و فضای فیزیکی اتفاق ‏بیفتد.‏

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره کمبود تجهیزات پزشکی به علت تحریم‌ها نیز اظهار کرد: کمبود درباره برخی اقلام ‏ممکن است با تاخیر اتفاق بیفتد. طی هفته‌های اخیر به علت همکاری گمرک، دارو و تجهیزات پزشکی انبار شده در گمرک ترخیص ‏شده و امیدواریم طی هفته‌های آتی نیز مشکلات چندانی نداشته باشیم.‏

پایان پیام/‏

https://iranmd.com/News//10492
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان