معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

مجهز شدن آمبولانس‌ها به داروهای بازکننده رگ

مجهز شدن آمبولانس‌ها به داروهای بازکننده رگ
تاريخ:دوازدهم مهر 1397 ساعت 14:39   |   کد : 10521   |   مشاهده: 9047
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: آمبولانس‌ها به داروهای بازکننده رگ مجهز می‌شوند؛ زیرا زمان برای درمان به موقع افرادی که سکته کردند بسیار حائز اهمیت است و تاخیر در انتقال بیماران به بیمارستان می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای بیماران به همراه داشته باشد.
به گزارش ایران پزشک به نقل از ایرنا، قاسم جان بابایی درباره نقش وزارت بهداشت در کاهش میزان مصدومان حوادث جاده‌ای و میزان مرگ و میر و از کارافتادگی ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی گفت: باید به مرحله‌ای برسیم که ‏تزریق برخی داروهای بازکننده رگ‌های قلب در داخل آمبولانس‌ها انجام شود. زیرا فقط 54 مرکز 247 در کشور وجود دارد و در ‏بسیاری از استان‌ها فقط یکی از این مراکز فعال است و ممکن است انتقال بیمار از یک نقطه به نقطه دیگر استان دشوار باشد.

معاون وزیر بهداشت افزود: مهم‌ترین کاری که در این زمینه می‌توان انجام داد، تجهیز ناوگان آمبولانس اورژانس کشور است؛ زیرا تقویت خدمات اورژانس در ناوگان هوایی و زمینی از جمله آمبولانس و موتورلانس، اثر مهمی بر کیفیت خدمت رسانی به مجروحان حوادث جاده‌ای خواهد داشت.‏

وی بیان کرد: ‏اضافه شدن پایگاه‌های اورژانس هوایی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در سازمان اورژانس کشور برای خدمت رسانی به ‏مصدومان و مجروحان انجام شده است.‏

جان بابایی با بیان این‌که در حال حاضر 38 پایگاه اورژانس هوایی در کشور وجود دارد، افزود: قبل از اجرای طرح تحول سلامت فقط یک ‏استان و به صورت محدود، پایگاه اورژانس هوایی داشت. هرچه خدمات اورژانس در ناوگان هوایی و زمینی از جمله آمبولانس و ‏موتورلانس تقویت شود، اثر مهمی بر کیفیت خدمت رسانی به مجروحان حوادث جاده‌ای خواهد داشت.‏

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تعدادی آمبولانس نیز به زودی به ناوگان اورژانس کشور اضافه خواهد شد. از طرفی باید به افزایش نیروی ‏انسانی سازمان اورژانس نیز توجه کنیم.‏

وی با اشاره به سایر خدمات پزشکی ارائه شده به وسیله اورژانس گفت: در حال حاضر خدمات طرح 247 و 724 (خدمات 24 ساعته و هفت روز هفته) برای ‏سکته‌های مغزی و قلبی به صورت مشترک بین معاونت درمان و سازمان اورژانس در حال انجام است.

جان بابایی بیان کرد: برای تروما و حوادث جاده‌ای این کار انجام می‌شود و به طور مثال برای بیمار آتل بسته می‌شود یا از او رگ می‌گیرند ‏یا به او سرم می‌زنند، ولی به طور مثال درباره مسمومیت‌ها این کار انجام نمی‌شود و بیمار به بیمارستان منتقل می‌شود.‏

معاون درمان وزارت بهداشت درباره همکاری‌های بین بخشی وزارت بهداشت با سایر ارگان‌ها درباره حوادث جاده‌ای اظهار کرد: شاید بزرگ‌ترین مشکل ‏ما در این زمینه با وزارت راه باشد. در جاده‌هایی که ترافیک دارد و در تهران که خط ویژه آمبولانس وجود ندارد، بسیاری از خدمات ‏اورژانس به علت مشکلاتی که در راه‌ها است، ناقص می‌ماند و به نتیجه نمی‌رسد.‏

پایان پیام/

https://iranmd.com/News//10521
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان