معاون بهداشت وزارت بهداشت:

شهروندان چین برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند

شهروندان چین برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند
تاريخ:هفتم بهمن 1398 ساعت 16:15   |   کد : 12348   |   مشاهده: 20391
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: شهروندان چین برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند. البته هنوز به مرحله اضطرار این بیماری نرسیده‌ایم و جای نگرانی نیست، اما جای هوشیاری هست.
به گزارش ایران پزشک، علی رضا رییسی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرکز همایش‌های رازی در جمع خبرنگاران افزود: کنترل‌های مرزی بر اساس اصول علمی برای جلوگیری از ورود این بیماری در حال انجام است و ماموران وزارت بهداشت در فرودگاه‌ها با ماسک و تجهیزات لازم، کار دیده‌وری و غربالگری را انجام می‌دهند و اکنون نیازی به لباس مخصوص مانند آدم فضایی نیست و دلیلی ندارد مردم را بیش از حد نگران کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون این بیماری در چین دو هزار و ۷۸۳ مبتلا و ۸۱ مرگ داشته و در کشورهای دیگری از جمله آمریکا، کانادا، فرانسه، عربستان و پاکستان مشاهده شده و پیش بینی می‌شود تا ۱۰۰ هزار مبتلا در چین داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ۷۰ درصد ژنوم ویروس کرونای جدید با ویروس سارس مطابقت دارد. بیماری زایی آن سه برابر سارس است، اما کشندگی آن یک سوم تا یک چهارم سارس است.

وی اظهار کرد: همه فوتی‌های ویروس کرونا بالای ۶۰ سال بوده‌اند، به جز یک نفر ۳۷ ساله که بیماری زمینه‌ای داشته است.

رییسی گفت: در هر پرواز از چین ۲۲۰ تا۲۷۰ مسافر وجود دارد و افراد مشکوک با آمبولانس به بیمارستان برده و ایزوله می‌شوند. ورود مواد غذایی همراه چینی‌ها نیز ممنوع شده، زیرا گفته می‌شود اولین موارد این بیماری بعد خوردن گوشت خفاش بوده است.

پایان پیام/

https://iranmd.com/News//12348
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان