دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مطرح کرد:

تکذیب جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور

تکذیب جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور
تاريخ:ششم شهريور 1402 ساعت 14:44   |   کد : 26134   |   مشاهده: 2408
دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: راه ورود به دانشگاه‌های دولتی و آزاد از طریق کنکور سراسری و برگزاری آزمون امکان‌پذیر بوده و صندلی پزشکی بدون کنکور کذب است.
به گزارش ایران پزشک، جلیل کوهپایه‌زاده درباره جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور افزود: راه ورود به دانشگاه های علوم پزشکی شرکت در کنکور سراسری برای پذیرش سهمیه دولتی، یا استفاده از سهمیه خودگردان یا شهریه پرداز (پردیس) است.

وی ادامه داد: برای دانشگاه آزاد هم دانشجویان از طریق کنکور سراسری و با مدیریت شورای گسترش در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی پذیرفته می‌شوند و امکان جذب دانشجو برای سایر رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد به وسیله مرکز سنجش این دانشگاه وجود دارد.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: در خصوص دانشجویان متقاضی انتقال از دانشگاه‌های خارج از کشور به ایران نیز این افراد باید در آزمون صلاحیت بالینی مرکز سنجش پزشکی و مطابق قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانند ۶۰ درصد نمره آزمون را کسب کند و جزو ۲ درصد اولیه باشند تا بتوانند در رشته‌های دلخواه و مورد نظر در داخل کشور ادامه تحصیل قرار دهند.

وی بیان کرد: دانشجویان چه در داخل ایران و چه در خارج از کشور بدون آزمون سنجش و بدون کنکور نمی‌توانند در رشته‌های وابسته به وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهند و باید توجه داشت تبلیغ و درج مطالبی برای جذب دانشجو بدون کنکور، شایعه و نادرست است در نتیجه ارگان‌های ذیربط باید با نظارت بیشتر جلوی سوء استفاده این شرکت‌ها را بگیرند و اجازه فعالیت به آنها داده نشود.

پایان پیام/

https://iranmd.com/News//26134
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان