سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:

کاهش ابتلا به هپاتیت بی در جهان

کاهش ابتلا به هپاتیت بی در جهان
تاريخ:نهم ارديبهشت 1405 ساعت 14:32   |   کد : 27435   |   مشاهده: 333
سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود اعلام کرد که تعداد سالانه موارد جدید ابتلا به هپاتیت بی در سطح جهان، ۳۲ درصد و مرگ و میر ناشی از هپاتیت سی نیز ۱۲ درصد کاهش یافته و هرچند این پیشرفت قابل توجه است، اما برای دستیابی به اهداف ریشه‌کنی ناکافی محسوب می‌شود.
به گزارش ایران پزشک، بر اساس گزارش جهانی هپاتیت ۲۰۲۶ از سوی سازمان جهانی بهداشت، این کاهش نشان‌دهنده تلاش‌های پایدار جهانی است؛ اگرچه هپاتیت ویروسی همچنان در سال ۲۰۲۴ باعث ۱.۳۴ میلیون مرگ و میر شده و هنوز هم سالانه ۱.۸ میلیون نفر را آلوده می‌کند.
 

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: در سراسر دنیا کشورها نشان می‌دهند که ریشه‌کنی هپاتیت یک رویا نیست، بلکه با تعهد سیاست‌گذاری‌های پایدار و با پشتوانه تأمین مالی داخلی قابل اعتماد، امکان‌پذیر است.

در عین حال او هشدار داد که پیشرفت همچنان «بسیار کند و ناهموار» است.

این گزارش همچنین نشان داد که شیوع هپاتیت B در میان کودکان زیر ۵ سال به ۰.۶ درصد کاهش یافته است و ۸۵ کشور به هدف ۰.۱ درصد برای سال ۲۰۳۰ رسیده‌اند یا از آن فراتر رفته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد: در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۲۸۷ میلیون نفر با عفونت‌های مزمن هپاتیت B یا C زندگی می‌کردند؛ در حالی که شکاف‌های درمانی همچنان شدید است و کمتر از ۵ درصد از افراد مبتلا به هپاتیت B مزمن تحت درمان قرار می‌گیرند.

ترزا کاسائوا، مدیر بخش HIV، سل، هپاتیت و عفونت‌های مقاربتی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: این داده‌ها نشان می‌دهد که پیشرفت امکان‌پذیر است، اما همچنین نشان می‌دهد که در چه مواردی کوتاهی می‌کنیم.

این سازمان خواستار گسترش سریع‌تر اقدامات در زمینه پیشگیری، آزمایش و درمان برای رسیدن به اهداف ۲۰۳۰ شد.

پایان پیام/

https://iranmd.com/News/1/27435
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان