|
ساختمان بیمارستان ملی انستیتو کانسر ایران به بهرهبرداری رسید
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بهرهبرداری از ساختمان جدید بیمارستان ملی انستیتو کانسر ایران به عنوان بزرگترین بیمارستان درمان سرطان در خاورمیانه گفت: این پروژه در مدت کمتر از ۶ سال و با وجود چالشهای متعدد از جمله همهگیری کرونا، محدودیتهای ناشی از شرایط کشور و مشکلات اقتصادی و تورمی به سرانجام رسید.
|
تاريخ :
دوازدهم خرداد 1405 ساعت 12:30
|
|
کد : 27490
|
به گزارش ایران پزشک، سید رضا رییس کرمی در مراسم افتتاح ساختمان جدید بیمارستان ملی انستیتو کانسر ایران افزود: در طول اجرای پروژه، خیرین سلامت، مسئولان دانشگاه، دستگاههای اجرایی و نهادهای مختلف کشور نقش موثری در رفع موانع و پیشبرد طرح ایفا کردند و امروز شاهد بهرهبرداری از یکی از مهمترین مراکز تخصصی درمان سرطان در کشور هستیم.
وی ادامه داد: روند جذب نیروی انسانی این مرکز آغاز شده و با همکاری سازمان اداری استخدامی کشور، مجوزهای اولیه استخدام نیروهای مورد نیاز صادر شده و به تدریج سایر بخشهای بیمارستان نیز وارد چرخه خدمترسانی خواهند شد.
این بیمارستان چه خدماتی را ارائه خواهد کرد؟
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: بیمارستان جدید انستیتو کانسر ایران، خدمات تشخیصی و درمانی طیف گستردهای از سرطانها را از سرطانهای کودکان تا بزرگسالان، سرطانهای خون، مغز استخوان، سر و گردن و سایر بدخیمیها ارائه خواهد کرد و برجستهترین متخصصان کشور در این مجموعه به بیماران خدمترسانی میکنند.
رییس کرمی ادامه داد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی، توسعه آموزش و پژوهش در حوزه سرطان از مهمترین ماموریتهای این مرکز است و امیدواریم با راهاندازی آزمایشگاه ملی سرطان و تکمیل زیرساختهای پژوهشی، زنجیره کاملی از پیشگیری، تشخیص، درمان و تحقیقات پیشرفته سرطان در این مجموعه شکل بگیرد.
ارائه خدمت از ۲ ماه گذشته آغاز شده است
وی با اشاره به آغاز ارائه خدمات در این مرکز از ۲ ماه گذشته گفت: تاکنون شمار قابل توجهی از اعمال جراحی و خدمات تخصصی در این بیمارستان انجام شده و با تکمیل ظرفیتهای موجود، خدمات درمانی گستردهتری به بیماران ارائه خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: ساختمان قدیمی انستیتو کانسر نیز به عنوان مرکز آموزشی و پژوهشی حفظ خواهد شد تا در کنار بیمارستان جدید، زمینه توسعه فعالیتهای علمی و تحقیقاتی سرطان در کشور فراهم شود.
وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل زیرساختها و تجهیزات مورد نیاز، انستیتو کانسر ایران بیش از گذشته نقش خود را به عنوان قطب علمی سرطان کشور ایفا کرده و خدماتی در شأن مردم ایران ارائه دهد.
پایان پیام/
|