بیمه
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت گفت: در زمینه پرداخت به داروخانه‌ها و موسسات دارویی طرف قرارداد، تا ۱۵ آذر ماه امسال تسویه‌ حساب انجام شده و به ‌زودی یک ماه دیگر از مطالبات را نیز پرداخت خواهیم کرد.
رییس گروه مدیریت خدمات پزشکان دفتر تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت با حدود ۸۶ روان درمانگر قرارداد داشته و مبالغی نیز پرداخت شده که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت با ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه طرف قرارداد است که مطالبات داروخانه‌ها را تا نیمه آذر ماه امسال تسویه حساب کردیم.
مصرف منطقی دارو یکی از دغدغه‌هایی است که در سال‌های اخیر در نظام سلامت مطرح شده و در هفته‌های اخیر موضوع مصرف بیش از حد انسولین در بیماران دیابتی مورد توجه قرار گرفته و اظهارنظرهای غیرتخصصی در این زمینه افزایش یافت، اما سوال این‌که برای این افزایش بیش از حد، چه باید کرد و آیا فرهنگ غذایی و سبک زندگی دلیل این افزایش مصرف انسولین است؟
معاون امور مجلس ریاست جمهوری گفت: مصرف بی رویه دارو در کشور وجود دارد، آن هم دارویی که یارانه می‌گیرد و باید به شکلی این وضعیت کنترل و مدیریت شود.
معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با توجه به مصرف بالای انسولین، باید به بیماران دیابتی ضمن آموزش چگونگی تزریق، نسبت به تغییر سبک زندگی آنها و انجام فعالیت‌های ورزشی و تغذیه سالم برای کاهش مصرف انسولین آموزش داد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از موضوعات مهمی که سازمان بیمه سلامت به دنبال آن بوده، توجه به پیشگیری و مراقبت‌های اولیه بود که در گذشته چندان در بیمه‌های پایه سلامت مرسوم نبود و بیمه‌های پایه فقط کارهای درمانی و پرداخت و نظارت داشتند، اما با این نگاه جدید، بیمه‌ها در کنار حوزه بهداشت می‌توانند قدم‌های مثبتی در راستای حفاظت از سلامت جامعه بردارند.
مدیرکل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در مدیریت، آن‌چه هیچ جایگزینی ندارد، تحول است و سال به سال باید در حوزه کاری خود تحول ایجاد کنیم و در حوزه پیشگیری نیز باید تحول ایجاد شود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: شورای هماهنگی بیمه‌های پایه سلامت باعث افزایش هم افزایی میان بیمه‌های پایه شده و به طور مثال در نظارت‌ها نیز این هماهنگی شکل می‌گیرد و نیازی نیست که هر کدام از سازمان‌های بیمه گر، یک ناظر در مراکز درمانی داشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هزینه ماهانه سازمان بیمه سلامت در سال جاری به طور میانگین حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اعتبارات ماهانه که توسط دولت تخصیص می‌یابد حدود ۳ هزار میلیارد تومان و حدود هزار میلیارد تومان نیز درآمد داخلی است که کل این منابع از محل حق بیمه جمعیت تحت پوشش تامین می‌شود.
دکترای روان شناسی بالینی و پژوهشگر بیماری‌های روان تنی گفت: برای افراد مبتلا به دیابت، کنترل عناصر سبک زندگی دشوارتر بوده و بیشتر از عناصر طبی به کیفیت زندگی آنها آسیب می‌زند، یعنی عدم توجه کافی به رژیم غذایی و سبک زندگی فعالانه بیشتر از توجه ناکافی به مصرف داروها و انسولین، می‌تواند زیان بار باشد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ماهانه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت می‌کنیم و با توجه به رشد هزینه‌ها نسبت به سال گذشته، هزینه‌های ماهانه ما ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته که در بودجه در نظر گرفته نشده است.
افزایش قیمت دارو در هفته‌های اخیر منجر به واکنش‌های زیادی شده و حتی برخی داروخانه‌داران می‌گویند بخشی از بیماران به دلیل افزایش قیمت‌ها از دریافت داروی خود امتناع می‌کنند، اما این افزایش قیمت به چه دلیل رخ داده است؟
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت در خصوص معتادان بی بضاعت و کودکان معتاد معادل ۹۰ درصد تعرفه مصوب بخش دولتی است.
شورای هماهنگی بیمه‌های پایه سلامت با حضور مدیران عامل، معاونان و مدیران سه سازمان بیمه گر پایه سلامت در محل سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح دارویار با توجه به تغییر سیاست‌های ارزی، بعد از گذشت بیش از دو سال از اجرا نیازمند بازنگری است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مخاطبان سازمان بیمه سلامت گوناگون هستند و در نتیجه در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی باید به شکلی جامع عمل کرد که پیام‌های سازمان درباره اقدامات انجام شده به اقشار مختلف برسد و بیمه شدگان از حقوق خود آگاه شوند.
نایب رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: روابط عمومی نقش بسیار مهمی در دستگاه‌های اجرایی دارد و از طرفی هر طرح مهمی که در سازمان بیمه سلامت اجرایی می‌شود، باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد تا بیمه شدگان از حقوق خود آگاهی بیشتری پیدا کنند.
پرونده الکترونیک سلامت یکی از آن قوانین بر زمین مانده‌ای است که تاکنون دولت‌های مختلف توان اجرای آن را نداشته‌اند و در بازه‌های زمانی مختلف فقط شعارهایی در این زمینه داده شده یا رونمایی‌های نمایشی را مشاهده کرده‌ایم؛ اما چرا دولت‌ها و وزارت بهداشت تاکنون نتوانسته‌اند برای ایرانیان، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل بدهند؟
معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: کنترل تقاضای القایی و ارائه خدمات غیرضروری، جزو وظایف همه ذینفعان سلامت اعم از وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه گر و سازمان نظام پزشکی است و کنترل دقیق آن می‌تواند با استقرار نظام ارجاع و پزشکی خانواده انجام شود.
انتها345678910111213ابتدا