رنج مضاعف بیماران به دلیل عدم همراهی بیمه‌های تکمیلی با نسخه الکترونیک

آیا بالاخره بیمه مرکزی تن به نسخه الکترونیک می‌دهد؟

آیا بالاخره بیمه مرکزی تن به نسخه الکترونیک می‌دهد؟
تاريخ:هفتم خرداد 1402 ساعت 16:58   |   کد : 26032   |   مشاهده: 4111
نویسنده: امیر پروسنان
بیمه‌های تکمیلی که تحت نظر بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند، با وجود گذشت بیش از یک سال از اجرای سراسری نسخه الکترونیک، هنوز با این طرح همراه نشده‌اند و اسناد را به صورت کاغذی دریافت می‌کنند و باعث رنج مضاعف بیماران شده‌اند.
به گزارش خبرنگار ایران پزشک، اجرای نسخه الکترونیک از دی ماه ۱۴۰۰ در کشور اجباری شده و در حالی‌که سازمان‌های بیمه گر پایه از ابتدا این طرح را به مرحله پایلوت و اجرای سراسری رساندند، بیمه‌های تکمیلی هنوز با آن همراه نشده‌اند و همین موضوع منجر به رنج مضاعف بیمارانی شده که مجبور می‌شوند اسناد کاغذی را به صورت دستی به بیمه‌های تکمیلی تحویل بدهند تا هزینه‌های درمان را دریافت کنند.

بیمه‌های تکمیلی در این مدت بهانه‌های مختلفی برای این عدم همراهی آوردند، اما در تازه‌ترین خبر، بیمه مرکزی با سازمان‌های بیمه گر پایه و وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات دور یک میز نشستند تا این ماجرا را بالاخره حل کنند.

مجید مشعلچی، قائم مقام بیمه مرکزی در نشست مشترک با متولیان نسخه الکترونیک، از وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات و سازمان بیمه سلامت ضمن تأکید بر تسهیل روند تکمیل فرآیند نسخ الکترونیک گفت: علی رغم اینکه بیمه مرکزی تکلیف قانونی برای این اقدام ندارد و مسئولیت آن با شرکت‌های بیمه گر است، اما به عنوان نهاد ناظر بر صنعت بیمه، بر روند اجرایی این مهم نظارت داریم و آن‌ها را در این مسیر همراهی می‌کنیم.

وی افزود: در همین راستا، بیمه مرکزی جلسات متعددی با متولیان این کار برگزار کرده و شرکت‌های بیمه نیز تا کنون تکالیف خود را انجام داده اند، اما از آنجا که این مهم نیازمند همراهی تمام متولیان همچون سازمان تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت است، هنوز چرخه این فرآیند برای حذف نسخه در بیمه‌های تکمیلی کامل نشده است.

قائم مقام بیمه مرکزی گفت: در این نشست مشترک مقرر شد، سازمان بیمه سلامت ظرف دو هفته آینده نسبت به ارائه اطلاعات نسخ الکترونیک به وزارت بهداشت اقدام کند و وزارت بهداشت نیز اطلاعات تکمیل شده را در اختیار بیمه مرکزی قرار دهد.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا بالاخره بیمه‌های تکمیلی که حتی در لایحه برنامه توسعه هفتم کشور نیز ملزم به اجرای نسخه الکترونیک شده‌اند، بالاخره با این برنامه کشوری همراه می‌شوند و رنج بیماران را برای ارائه اسناد کاغذی، کم می‌کنند یا نه.

پایان پیام/

https://iranmd.com/News/1/26032
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان