مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

نسخه الکترونیک مقدمه پرونده الکترونیک سلامت است

نسخه الکترونیک مقدمه پرونده الکترونیک سلامت است
تاريخ:بيست و ششم شهريور 1403 ساعت 07:10   |   کد : 26740   |   مشاهده: 2071
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت:‌ بدون شک نسخه نویسی الکترونیک مقدمه‌ای بر اجرای پرونده الکترونیک سلامت است که در آینده به سمت این پروژه حرکت می‌کنیم و این مسیر برگشت پذیر نبوده و اطلاعات خوبی هم در این زمینه کسب شده که مناسب نظام سلامت است.
به گزارش ایران پزشک، محمد مهدی ناصحی درباره وضعیت نسخه الکترونیک در سال ۱۴۰۲ افزود: خوشبختانه نسخه نویسی الکترونیکی در کشور به جایی رسیده که بیش از ۹۸ درصد نسخ الکترونیکی که در حوزه سلامت نوشته یا نسخه پیچی شده و به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود. در حوزه بستری و سرپایی نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه‌های پایه بیمه سلامت و تامین اجتماعی جایگاه خود را تثبیت کرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: امروزه سازمان بیمه سلامت بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در سال دارد، یعنی در ماه ۸ تا ۹ میلیون نسخه الکترونیکی صادر، رسیدگی و پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید قانون مبنی بر جلوگیری از تضییع حقوق مردم، در مواردی مثل قطعی برق، اینترنت، مشکلات زیرساختی و حوادث غیر مترقبه پیش بینی شده که ۲۰ درصد نسخ به صورت کاغذی مورد قبول بیمه‌های پایه شده و پرداخت هم بر همین اساس صورت گیرد.

ناصحی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، همراهی جامعه پزشکی و وجود زیر ساخت‌های قابل قبول، بیمه سلامت در سال گذشته تنها ۱ تا ۲ درصد نسخ کاغذی به ‌میزان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه را پذیرش کرده و مابقی به صورت الکترونیکی دریافت و پرداخت شده و این مساله هیچ هزینه‌ای را به سازمان بیمه سلامت تحمیل نکرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت قانون را اجرا کرده و این حق مردم است در زمانی که اشکالاتی وجود دارد، سازمان بیمه گر پایه از حقوق آنها حمایت کند.

پایان پیام/

https://iranmd.com/News/1/26740
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان