پاسخ وزیر بهداشت به ایران پزشک:

قطعا از تجربه نسخه الکترونیک برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت استفاده می‌شود

قطعا از تجربه نسخه الکترونیک برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت استفاده می‌شود
تاريخ:پنجم آبان 1403 ساعت 16:32   |   کد : 26825   |   مشاهده: 2159
نویسنده: امیر پروسنان
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به ایران پزشک تاکید کرد که برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت از تجربه اجرای نسخه الکترونیک که توسط سازمان بیمه سلامت اجرایی شده و به پیشرفت ۹۸ درصدی رسیده، استفاده خواهد شد.
محمد رضا ظفرقندی در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پزشک درباره استفاده از تجربه اجرای نسخه الکترونیک توسط سازمان بیمه سلامت ایران، جهت اجرای پرونده الکترونیک سلامت بیان کرد: قطعا از تجربه اجرای نسخه الکترونیک استفاده خواهد شد؛ زیرا سازمان بیمه سلامت، بنیان گذار طرح نسخه الکترونیک بوده و در حال حاضر به پیشرفت ۹۸ درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: می‌توان از این تجربه برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت نیز استفاده کرد.

ظفرقندی گفت: اگر بتوانیم پرونده الکترونیک سلامت را اجرا کنیم، اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع بسیار تسهیل خواهد شد.
 

گفتنی‌ست، طرح نسخه الکترونیک از سال ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی توسط سازمان بیمه سلامت آغاز شد و در سال ۱۴۰۰ به صورت کشوری به مرحله اجرا رسید و در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. به گفته مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران، در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۲ درصد نسخ به صورت کاغذی به این سازمان ارسال شده است. از طرفی پرونده الکترونیک سلامت، یکی از طرح‌های قانونی و بر زمین مانده نظام سلامت محسوب می‌شود که بسیاری از کارشناسان بر اجرای آن تاکید دارند تا بتوان از ایجاد هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کرد.

پایان پیام/

https://iranmd.com/News/1/26825
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان