کارشناس حوزه سلامت الکترونیک در گفتوگو با ایران پزشک:
نویسنده:
امیر پروسنان
بهمن برزگر در گفتوگو با خبرنگار ایران پزشک درباره تعلل وزارت بهداشت در راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت و عدم اجرای این قانون بر زمین مانده افزود: میل و رغبتی از طرف مردم یا جامعه پزشکی برای پرونده الکترونیک سلامت مشاهده نمیشود و به تعبیری میتوان گفت که پرونده الکترونیک سلامت تاکنون مشتری نداشته است.
وی ادامه داد: سوال اینجاست که چطور میخواهیم پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان یک پروژه ملی اجرا کنیم؟ آیا وزارت بهداشت تاکنون سازوکار درستی برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت تعریف کرده است؟ سازوکار وزارت بهداشت هیچ وقت مبتنی بر نتیجه گرایی نبوده است و کار به شکلی طراحی شده که هیچ وقت اجرا نشود.
کارشناس حوزه سلامت الکترونیک بیان کرد: پرونده الکترونیک سلامت هیچ وقت روی میز نظام سلامت نبوده و به همین دلیل به نتیجه نرسیده و آنچه در حال حاضر وجود دارد، مجموعهای از اطلاعات و دادهها در نسخه الکترونیک و سامانههای بهداشت و بخشی در اچ آی اسهای بیمارستانی است. اگر وزارت بهداشت این تصمیم را میگرفت که دادههای موجود در نسخههای الکترونیک و سامانههای بهداشت و اچ آی اسهای بیمارستانی را جمع کرده و نظام استفاده و بهره برداری تدوین میکرد، تاکنون به نتیجه میرسید.
برزگر گفت: باید زیرساختهای اساسی را تعیین کرد و ببینیم این حجم از قانون نویسی در نظام سلامت به چه درد خورده است؟
پایان پیام/
An expert in the field of electronic health said: We did not achieve the predetermined goals in the area of electronic health records based on the laws, because there is no demand for electronic health records, and it is unclear whose problems are supposed to be solved by this means.