معاون سابق مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایران پزشک:

چرا پرونده الکترونیک سلامت شکل نمی‌گیرد؟

چرا پرونده الکترونیک سلامت شکل نمی‌گیرد؟
تاريخ:دوازدهم دی 1403 ساعت 13:22   |   کد : 26938   |   مشاهده: 2130
نویسنده: امیر پروسنان
معاون سابق مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: فقدان نیروی انسانی متخصص و مدیرانی که دانش حوزه سلامت الکترونیک داشته باشند از جمله دلایل عدم شکل گیری پرونده الکترونیک سلامت است.
سمیه عابدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایران پزشک درباره تعلل وزارت بهداشت در راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت و عدم اجرای این قانون بر زمین مانده افزود: فقدان نقشه راه در زمینه شکل گیری پرونده الکترونیک سلامت یکی از مشکلات محسوب می‌شود. این پروژه بسیار بزرگ در سال ۱۳۸۷ نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه برای مطالعات داشت.

وی بیان کرد: وجود یک سازمان سلامت الکترونیک با یک ساختار ملی و بین المللی می‌تواند وضعیت پرونده الکترونیک سلامت را برای کشوری با حدود ۹۰ میلیون جمعیت، مشخص و مدیریت کند. در بسیاری از کشورها چنین سازمان یکپارچه‌ای وجود دارد و تبادل داده‌ها در حوزه سلامت مدیریت می‌شود.

پایان پیام/

https://iranmd.com/News/1/26938
Share

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان